lördag 21 februari 2009

JAG FOR TILL MARIA PÅ BISKOPSGÅRDEN, NÄRA UPPSALA, EN AV DE VITASTE OCH VACKRASTE VINTER DAGARNA FÖR ATT AV HENNE FÅ HJÄLP ATT STARTA UPP DENNA SIDA, DENNA MÖTESPLATS, DENNA MÖJLIGHET ATT I ORD OCH BILD DELA OCH UTFORSKA SKÖNHETEN I RUMMENS POESI. JAG ÖNSKAR OCH VILL HÄR DELA MED MIG AV INTRYCK OCH UPPLEVELSER  INOM DET SOM RÖR VÅRA HEM, VÅRA BO PLATSER. 
TANKAR KRING DE SKÖNA TINGEN, DE BESJÄLADE MILJÖERNA OCH MÄNNISKORNA 
JAG MÖTER PÅ MIN VÄG I INSAMLANDET AV VACKRA FÖREMÅL SOM TALAR TILL MIG.TILL HÖSTEN ÖPPNAR JAG EN NY BUTIK I STOCKHOLM OCH JUST NU KÄNNER JAG MIG HAVANDE MED ALLA IDEER, BILDER OCH DRÖMMERIER, ATT FÅ SKAPA EN POETISK, BOHEMISK, LUSTFYLLD MÖTESPLATS IGEN FYLLER MIG.
PÅ INREDNINGSMÄSSAN I PARIS I JANUARI  ÅTERFANN JAG MÅNGA AV DE LEVERANTÖRER JAG TYCKER MYCKET OM, DET KÄNDES ROLIGT ATT ÅTERUPPTA
SAMARBETET IGEN, I ETT NYTT PROJECT.
I MORGON LÄMNAR JAG DETTA SÅ VACKRA VINTRIGA STOCKHOLM FÖR ATT FARA TILL DET VACKRA  INDIEN OCH DEHLI DÄR EN ANNAN INREDNINGSMÄSSA PÅGÅR,
VAD KOMMER  JAG FINNA DÄR?

9 kommentarer:

  1. Åh, vad spännade det kommer att bli att få följa din blogg!
    Kram och lycka till!
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  2. Martine,

    Med tanke på allt Du lyckats skapa hittills så kommer jag med stort nöje att följa din blogg.
    Din känsla för det sköna har jag upplevt vid besök i butiken Oscar & Clothilde... Så vackert!

    Fångar kreativa idéer och stämmningar då jag ser på bilder från Solgården. Vitt vitt vitt, älsklings nyans.....

    Nu önskar jag Dig lycka till på resan till Indien som troligen kommer att bli hur spännande som helst. Du kommer säkert hem sprängfylld med kreativa idéer för att sätta igång nästa projekt......
    Håller tummarna för att även detta skall lyckas.
    Älskar när människor vågar och förverkligar drömmar Bra kämpat!!!!!!


    Lägger med glädje in din sida som en favorit länk.

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  3. Tack Rose-Marie för din uppmuntran
    Martine C

    SvaraRadera
  4. Oh så spännande!! Mässa i Indien - den vill vi gärna höra med om och se bilder från när du kommer hem! :)

    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  5. Välkommen till bloggvärlden!

    Har besökt solgården för måånga år sedan, den vackraste inredningsbutiken jag varit i! Har även några White Sense textilier här hemma som är så tidlöst vackra.
    Ska bli kul att följa din kreativitet:-)

    Mvh Lena

    SvaraRadera
  6. ÅÅåh, det er jo helt fantastisk at du har begynt å blogge!! Jeg har de siste to årene hatt glede av å sy og kreere saker i lyse farger. Det var dine produkter i utsøkt kvalitet med monogrammer som inspirerte meg helt fra begynnelsen. Vil så gjerne takke deg en hel masse for Inspirasjonen og gleder meg enormt til å følge din reise i "det poetiska rummet".
    På gjensyn etter reisen til eksotiske India!

    Klem Aina

    SvaraRadera
  7. Jag är blev så glad - både över att du startat en blogg - och att du ska öppna en ny butik! Du har en otrolig känsla för det vackra,sköna och vilsamma! Kommer med nöje att följa den här bloggen!!

    Lycka till!!

    Kram

    SvaraRadera
  8. ÅÅÅ, det här tilltalar mig...underbar känsla!!! Jag länkar och kommer snart igen!

    Varmaste kramar
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Hej Martine!

    Hälsar dej välkommen till bloggvärlden...

    Ha det så gott & en härlig vecka!
    kram L-lott

    SvaraRadera