måndag 16 mars 2009

Dagarna med Madame Sofie

Så heter hon , min väninna och antikhandlerska i Angou. tillsammans har vi färdats längs med Loire floden och besökt många olika små och stora antikmässor. Tussilagon, vårlöken och violerna blommar , vägarna är torra och varma. Underfundiga, livfulla och färgstarka människor har jag mött och skratten har varit många. Antikhandlarna är en hoppfull skara människor , tycker jag. Jag har köpt gamla tyger att klä de vackra fåtöljerna med, hittat fint tidigt 1800-tals porslin, stolar och bord.
Nu far jag vidare till Le Mans på nästa mässa. den pågor bara i 4 timmar, mellan
klockan 8 på morgonen och fram till 12. Människor reser dit från alla håll och kanter och stämningen kommer nog  att vara smått hysterisk. Lastbilarna öppnar sina dörrar prick 08 och
då gäller det att man valt rätt antikhandlares lastbil. Vid 12 stängs dörrarna och mässan är över.

3 kommentarer:

  1. Salut Martine!
    Var det fåtöljerna Clignancourt du visade som skall kläs, hoppas det...

    Avundas dig som får färdas längs Loire i vårskrud.

    Amicalement,
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Jisses... Nu har jag varit och spanat in din blogg då och då sen du nyligen startade. Jag var till din butik Solgården för ett par år sedan. Vackra möbler... Älskar stolarna.
    Lyllo dig som får besöka alla små pärlor utmed Loire. Du kanske skulle skriva en bok med resetips för "lantligt inredningsgalna"... : ))
    Ha det gott!
    Anneli

    SvaraRadera
  3. hallå, är alldeles rörd och berörd av din underbara blogg, såååååå vacker så jag måste läsa tillbaks allt du skrivit och se på ljuva bilder, fantastikt!!!!
    kan jag länka hit?

    varmkram lotten

    SvaraRadera